Mix metod zarządzania projektami PRINCE2®, PMBoK®, PCM, IPMA®, AGILE.PM®, SCRUM

Szkolenie ma na celu porównanie najpopularniejszych na rynku standardów, co pozwoli osobom już pracującym na usystematyzowanie wiedzy natomiast osobom początkującym w branży projektowej na ich poznanie i wybór dalszej ścieżki rozwojowej.

Co WAŻNE!

Szkolenie w klarowny sposób uczy jakie metody, techniki czy narzędzia należy wybrać do zarządzania konkretnymi projektami. Pozwala dopasować odpowiedni standard zarządzania do rodzajów organizacji.

Uczestnik:

  • poznaje różnice i sposób zastosowania poszczególnych narzędzi
  • poznaje wady i zalety w konkretnych projektach, organizacjach i zespołach.

Szkolenie Autoryzowanej Jednostki Szkoleniowej International Project Management Association ®

Miejsce szkolenia: ul. Dworcowa 43, Gliwice

Czas trwania: 2 dni

Godziny szkolenia: 9:00 – 16:00

Cena szkolenia: 1400 zł brutto/os.∗

Cena szkolenia zawiera:

  • udział trenerów-ekspertów,
  • zaświadczenie ukończenia szkolenia,
  • konsultacje po każdym dniu szkoleniowym,
  • materiały szkoleniowe,
  • serwis kawowy.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest analiza porównawcza najpopularniejszych standardów zarządzania projektami.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu

  • Poznanie i zrozumienie zarządzania projektami z różnych perspektyw,
  • W kompaktowy sposób pokazane zostaną różnice poszczególnych standardów, co pozwala dopasować odpowiedni standard do rodzaju organizacji i projektu.
  1. Zarządzanie projektami w organizacji
    • Definicja i cechy projektu, terminologia
    • Koncepcja projektu, programu, portfela
    • Projekt a proces w organizacji
    • Cele projektu a cele organizacji
    • Sukces projektu a sukces zarządzania projektem
    • Cykl życia projektu
    • Kluczowe osoby w projekcie
  2. Model fazowy, metoda zarządzania projektem
    • Procesy zarządzania projektami
    • Podejście kaskadowe – Waterfall Project Management
    • Podejście adaptacyjne – Adaptative Project Management
    • Podejście zwinne – Agile Project Management
  3. Metodyka PRINCE2
    • Pryncypia, Tematy, Procesy PRINCE2
    • Cykl życia projektu w metodyce PRINCE2
    • Struktura zespołu projektowego
    • Uzasadnienie Biznesowe
    • Technika planowania opartego na produktach
    • Ryzyko projektu
    • Zarządzanie Zmianą w projekcie
    • Zarządzanie komunikacją
    • Integracja, a konfiguracja projektu
  4. Standard PMBoK
    • Zasady zarządzania projektami
    • Cykl życia projektu wg standardu PMBoK
    • Zarządzanie integralnością projektu
    • Zarządzenie zakresem projektu
    • Zarządzanie czasem w projekcie
    • Zarządzanie kosztami projektu
    • Zarządzanie jakością w projekcie
    • Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie
    • Zarządzanie komunikacją w projekcie
    • Zarządzanie ryzykiem projektu
    • Zarządzanie zleceniami w projekcie
  5. PCM – projektu publiczne w praktyce
    • Matryca logiczna projektu
    • Diagramy przyczynowo-skutkowe
    • Wskaźniki i mierniki projektu
    • Zmiany w projekcie
  6. Wytyczne Kompetencji Indywidualnych IPMA
    • Cykl życia projektu wg standardu PMBoK
    • Model kompetencji indywidualnych kierownika projektu
    • Perspektywa – kompetencje kontekstowe
    • Ludzie – kompetencje behawioralne
    • Praktyka – kompetencje techniczne
  7. Analiza porównawcza 10 obszarów zarządzania projektami z perspektywy poszczególnych standardów, metodyk.
  8. Podejście kaskadowe, a adaptacyjne – różnice i podobieństwa – kiedy zastosować?
    • Oczekiwania klientów
    • Rezultaty, efekty, produkty projektu
    • Cele projektu
    • Cykl zarządzania projektem
    • Aspekt organizacyjny projektu
    • Koszty projektu
    • Aspekt personalny oraz zespołu projektowego
    • Odchylenia od planu
    • Zarządzanie zmianą
    • Zarządzanie ryzykiem
  9. Metodyka Agile.PM
    • Cykl życia projektu
    • Faza przed projektem
    • Wykonalność
    • Podstawy
    • Eksploatacja i inżynieria
    • Wdrożenie
    • Faza po projekcie
  10. Metoda Scrum
    • Cykl życia projektu
    • Rejestr produktu – product backlog
    • Spotkanie planowania Sprintu – sprint planning meeting
    • Rejestr sprintu
    • Codzienne spotkania
    • Przegląd Sprintu
    • Retrospektywa Sprintu
    • Role w zespole wytwórczym
    • Osadzenie metody w zarządzaniu projektami
  11. Wdrażanie zarządzania projektami w organizacji. Jak się za to zabrać i jak mierzyć efekty?
    • Zalety organizacji projektowej i organizacji procesowej.
    • Czy obie organizacje da się połączyć?
    • Kompetencje kierownika projektu i rodzaje certyfikacji.
    • Dopasowanie odpowiedniego standardu do rodzaju projektu i specyfiki organizacji.
    • Łączenie standardów, metodyk i metod
    • Własna metodyka – jak się za to zabrać?

Kurs prowadzą samodzielni kierownicy projektów, pracujący w różnych organizacjach prowadzący samodzielne projekty oraz portfele projektów o różnej złożoności, zasięgu i w ramach różnych branż i sektorów.
Trenerzy Szkoły.PM® praktycy zarządzania projektami posiadający doświadczenie i wiedzę w obszarze prowadzenia szkoleń, coachingu i konsultingu.

Wszyscy prowadzący posiadają akredytację IPMA w ramach Akredytowanej Jednostki Szkoleniowej, posiadają certyfikacje: IPMA lev. D lub C, PRINCE2, Agile Scrum PSM 1, M_o_R.

Poznaj naszych trenerów

Obszar Wiedza:

  • ma podstawową wiedzę z zakresu 5 standardów zarządzania projektami,
  • ma wiedzę na temat rodzajów projektów, różnic pomiędzy projektem, procesem, programem, portfelem projektów,

Obszar Umiejętności:

  • potrafi dopasować rodzaj standardu do rodzaju projektu i specyfiki organizacji,

Obszar Kompetencje społeczne:

  • promuje w swojej społeczności profesjonalizm,
  • jest zorientowany na stosowanie adekwatnych działań rozwojowych do problemów/celów.

Propozycja adresowana jest do osób, które pracują w środowisku projektowym – project i portfolio managerów, członków zespołów projektowych, kierowników zespołów oraz osób początkujących i chcą w prosty sposób dowiedzieć się o co chodzi w zarządzaniu projektami.

Zajęcia będą prowadzone głównie metodą warsztatową oraz poprzez miniwykłady i miniprezentacje.

Pozostałe metody pracy:

  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • dyskusje,
  • case study.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy i uczestniczki wypełnią kwestionariusz ankiety ewaluacyjnej, wyniki zostaną zebrane i poddane analizie, na ich podstawie zostanie opracowany raport poszkoleniowy. Prowadzący zajęcia na zakończeniu każdego dnia szkolenia dokona krótkiego podsumowania – poprosi o sugestie dotyczące wszystkich aspektów usługi. Ewaluacja obejmować będzie obszary wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

Zjazdy – Gliwice
zapytaj nas o termin

Formularz zgłoszeniowy

PDF
DOC
Zapytaj o szkolenie zamknięte

KONSULTANT

MATEUSZ TRZECIAK

tel: +48 32 72 61 134
mobile: +48 533 323 441
e-mail: [email protected]

OPINIE KLIENTÓW

OCENA UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZYCH EDYCJI SZKOLENIA:

Poziom przygotowania trenera do szkolenia: 95%
Poziom przygotowania trenera do szkolenia: 96%
Poziom przygotowania trenera do szkolenia: 94%